Popular Posts

IKHTIAR MENCEGAH DAN MERAWAT GOUT

IKHTIAR MENCEGAH DAN MERAWAT GOUT 





GOUT


PEMBENGKAKAN PADA SENDI-SENDI

KEHADIRAN ASID URIK KRISTAL


APA ITU GOUT??

Gout ialah keadaan dimana berlaku keradangan dan pembengkakan tertutama pada bahagian sendi-sendi kaki dan tangan akibat daripada kelebihan asid urik di dalam darah.
Asid urik akan menjadi tepu dan akhirnya menjadi kristal yang menyebabkan keradangan dan berlakulah pembengkakan, kemerahan dan rasa suam pada kulit.
Ini menyebabkan kesukaran untuk membengkokkan sendi-sendi ini dan akan turut menyebabkan kesakitan.

PENYEBAB GOUT

Gout adalah disebabkan oleh pemakanan seharian.

1. Makanan laut - Ikan dan makanan laut yang lain mengandungi lebih tinggi purines dan plumbum.
Contoh makanan laut yang tinggi purin ilah kerang, sardin, herring, ikan bilis, ikan kembung, tiram, udang, ketam dan udang. Manakala, tuna, ikan, codfish, halibut, hinggap, salmon, ikan, dan trout, dan ikan pula mengandungi purin tetapi dalam kadar yang sederhana.
2. Gula dan makanan yang mengandungi gula - makanan yang tinggi gula dan fruktosa perlu d elakkan buat penghidap gout. Contoh gula-gula, sirap jagung, kek dan banyak lagi.
3. Daging merah - Daging mengandungi tinggi protein dan zat besi yang mampu meningkatkan kadar asid urik di dalam darah.
4. Sayur-sayuran - Terdapat sayur-sayuran yang mengandungi purin yang tinggi seperti  asparagus, cendawan, sayur-sayuran hijau gelap (kerana tahap zat besi lebih tinggi), kekacang, kacang merah, kacang hijau, kubis bunga, tauhu, dan juga tomato kerana keasidan lebih tinggi dan ph lebih rendah.
5. Bijirin - seperti oat, roti , beras, pasta juga mengandungi purin yang tinggi dan penghidap gout jg perlu mengawal pengambilan makanan ini.
6. Organ dalaman haiwan - Hati ayam, bedal,perut dan usus lembu tinggi dengan purin.
TANDA-TANDA GOUT
  1. Penyakit gout kebiasaannya terjadi pada ibu jari kaki (lebih kurang 75% daripada semua serangan pertama). 
  2. Serangan selalunya akan berlaku secara tiba-tiba.
  3. Kesakitan pada sendi-sendi yang diserang keradangan dan sehingga memerlukan ubat tahan sakit.
  4. Sakit mungkin akan berlarutan berhari-hari, atau mengambil masa sekurang-kurangnya 1 hingga 2 minggu untuk reda jika tidak dirawat.
  5. Berlaku pembengkakan dikawasan yang mengalami keradangan
  6. Kemerahan dan kulit rasa suam akibat daripada keradangan yang berlaku.

KOMPLIKASI GOUT


1. Pembentukan batu karang di buah pinggang dan jika berlarutan turut merosakkan buah pinggang dan penghidap gout berisiko untuk mendpat penyakit kegagalan buah pinggang yang kronik.

2. Kerosakan pada sendi - pembentukan kristal pada sendi boleh menyebabkan sendi menjadi atrofi dan deformiti.

3. Lain lain - Penghhidap gout berisiko mendapat penyakit hipertensi , jantung dan diabetes mellitus jika asid urik terlalu tinggi.

4. Kematian




KANDUNGAN VIVIXMengikut kajian Universiti Harvard mendapati grapes dan japanese knotweed sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan asid urik dalam badan. Kedua2 bahan ini adalah bahan utama yg ada dalam VIVIX SHAKLEE.


KANDUNGAN VIVIX



1. POLYGONUM CUSPIDATUM (JAPANESE KNOTWEED)  

Tumbuhan ini adalah sumber utama kepada bahan Resveratrol yang juga terdapat dari ekstrak kulit dan biji anggur merah. Resveratrol mengandungi bahan polifenol dan anti oksidan yang membantu untuk melambatkan penuaan, merendahkan kolesterol, menrunkan tekana darah, memberi tenaga berterusan dan mengawal berat badan.

Kajian makmal membuktikan Resveratrol melawan penuaan di peringkat selular , mengeaktifkan genetic (DNA) untuk emngawalatur tindakbalas dalam badan yang normal.


   2. Muscadine Grape
Muscadine Grape ialah satu spesies anggur yang sangat unik kerana ia mengandungi lebih 1 (satu) kromosom  dari tumbuhan biasa, iaitu 20 kromosom.  Kelebihan ini menjadikan ia sepsis anggur yang paling kaya dengan POLIFENOL, satu bahan penting yang sangat baik untuk kesihatan terutamanya untuk pencegahan kanser.
Satu lagi bahan penting ialah Asid Ellagik yang tinggi yang membantu untuk menghentikan tindakan kimia penyebab kanser. Ia mempunyai sifat anti-mikrob dan anti-virus.

3. Purple Carrot
Purple Carrot merupakan sumber terbaik untuk Vitamin A, sumber ANTIOKSIDA termasuk antocianin (yang menyebabkan warna merah menyala, ungu atau biru pada buah). 
Antocianin membantu untuk antioksidan, anti-radang, anti mikrob dan juga anti kanser. Ia juga sangat baik untuk kesihatan saluran darah, platlet, dan lipoprotein yang penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung.
    4. European Elderberry (Sambucus Niagara)

Elderberry merupakan satu tumbuhan yang terkenal dalam rawatan tradisional untuk flu/selsema terutamanya influenza B. Ia dapat mengurangkan kesan akibat influenza seperti sakit otot dan ketidakselesaan akibat selsema.
Ia mengandungi unsure Flavonoids, salah satu sumber antioksida yang sangat baik untuk mengukuhkan system imunisasi untuk melawan jangkitan bacteria dan virus.
Elderbery turut kaya dengan kandungan Antocianin yang membantu untuk antioksidan, anti-radang, anti mikrob dan juga anti kanser. Ia juga sangat baik untuk kesihatan saluran darah, platlet, dan lipoprotein yang penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung.
Bukan sekadar antioksidan, Elderberry juga ada vitamin A,B, C dan nutrient seperti asid amino. Kesemua nutrient ini baik untuk menguatkan imunisasi, merendahkan kolestrol, beri pelindungan kepada penyakit-penyakit kardiovaskular seperti serangan jantung & strok.
Elderbery juga sangat baik untuk mengurangkan stress, penglihatan dan juga penghadaman.



Fungsi dan Cara Vivix Shaklee Bertindak
=================================::


1. Memperbaiki sel DNA

Fungsi Vivix Shaklee adalah membantu melindungi dan memperbaiki sel DNA kita. Vivix Shaklee sesuai diambil untuk membantu pemulihan pesakit kanser dan mengembalikan sel yang kuat dan sihat.

Ada kajian juga menyokong, Resveratrol iaitu kandungan utama Vivix berjaya meningkatkan keberkesanan proses kimoterapi pesakit kanser.

2. Pengawalan Genetik / penuaan

Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosokan umur sel. Ujian klinikal berjaya menunjukkan, ramuan Vivix Shaklee mengaktifkan satu pengawalan genetik utama dan hasilnya menolong melambatkan penuaan di tahap sel.

3. Memperbaiki Tenaga Sel

Mitochondria adalah penjana tenaga di dalam sel. Namun, apabila peranan mitochondria menurun, tenaga sel turun menurun. jadi sel jadi tidak bertenaga untuk melawan penyakit juga melakukan fungsi2 normal.

Fungsi Vivix Shaklee adalah menggalakkan pembetukkan tenaga baru mitochondria seterusnya membantu meningkatkan tahap tenaga di dalam sel juga. Kesannya, fungsi otak, sistem kardiovaskular, imun dan sendi juga berfungsi lebih efisyen.

4. Penimbunan Protin AGE

Protin AGE adalah bendasing yang terhasil akibat dari lebihan GULA dan protin.

Penimbunan berlebihan protin AGE boleh menyebabkan kerosakan sel dan mempengaruhi keutuhan sel dan jangka hayat sel.

Ramuan Vivix dengan 10 kali ganda lebih kuat dari hanya resveratrol berjaya melambatkan pembetukan protin AGE ni.






                                                                 TESTIMONI VIVIX UNTUK GOUT

cegah gout dengan vivix


                                                                                 
Jika anda atau ahli keluarga atau rakan- rakan yang menghidapi GOUT saya syorkan untuk mengambil VIVIX SHAKLEE.



Pengedar Shaklee Malysia Www.wasap.my/601126693906

klik link untuk pembelian : Www.wasap.my/601126693906

                                            Www.wasap.my/601126693906


                                        SEKIAN DAN TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)


7 comments:

  1. Vivix banyak manfaat dia..salah satu kelebihan utk yg ada gout..

    ReplyDelete
  2. kalau mngatasi masalah keradangan, carilah eje antiradang

    ReplyDelete
  3. gout ni kalau kena mmg sengsara. banyak benda nda boleh di buat kalau suda dapat.

    ReplyDelete
  4. Banyak makanan kena pantang terutama yang boleh jd trigger gout

    ReplyDelete
  5. Banyak makanan kena pantang terutama yang boleh jd trigger gout

    ReplyDelete